Firmowa strona internetowa

czwartek, 14 lipiec 2016 20:56 //
Oceń ten artykuł
(8 głosów)

W obecnych czasach, pierwszy kontakt klienta z firmą, następuje bardzo często poprzez firmową stronę internetową. Strona www jest niejako wizytówką firmy. Od tego jaka jest witryna firmowa, zależy najczęściej pierwsze wrażenie klienta o firmie. Albo pozostanie on na stronie, przeczyta informacje o firmie i zapozna się z ofertą, albo opuści ją i przejdzie na strony konkurencji. Strona powinna zawierać informacje, które zachęcą do nawiązania kontaktu z firmą i w konsekwencji do skorzystania / zakupu oferowanych usług i produktów. Co zatem powinno się na takiej stornie znaleźć?

Jakie treści powinna zawierać strona firmowa?

Pierwszym punktem kontaktu jest zazwyczaj tzw. strona główna. Przeglądając ją powinniśmy od razu zorientować się z jaką firmą mamy do czynienia, jakiego typu usługi czy produkty możemy tu kupić. Sposób budowy strony głównej zależy praktycznie tylko od pomysłowości projektanta i wykonawcy strony. Najczęściej strona główna zawiera menu z odnośnikami do podstron, nagłówek z grafiką związaną z prowadzoną działalnością i sloganem (zwykle różnego rodzaju slidery), krótkie informacje o ofercie, wykonanych projektach i najważniejszych klientach firmy. Istotne jest aby strona główna (ale również podstrony) zawierały tzw. call to action (czyli wezwanie do działania), którym najczęściej jest element graficzny lub tekst przykuwający uwagę odbiorcy i zachęcający do skontaktowania się z firmą, rejestracji w serwisie czy dokonania pierwszego zakupu.

Na stronie głównej znajdują się zwykle odnośniki do podstron, zawierających:

  1. informacje o firmie, o jej profilu działalności, osiągnięciach, zatrudnionych pracownikach i ich kwalifikacjach, posiadanych certyfikatach oraz uprawnieniach;
  2. ofertę: zakres świadczonych usług, katalog produktów oraz opcjonalnie cennik;
  3. dane kontaktowe: nazwę firmy, adres do korespondencji, numery telefonów, dane rejestrowe (np. NIP, REGON, KRS), formularz kontaktowy;
  4. portfolio: prezentacja produkowanych produktów, czy zrealizowanych projektów;
  5. blog firmowy: ten element coraz częściej pojawia się na stronach firmowych i ma na celu zwiększenie zaufania klienta do firmy. Blog zawiera zwykle ciekawostki i informacje związane z branżą, czy prowadzonymi projektami.

Klienci coraz częściej przeglądają internet za pomocą smartfonów czy tabletów, dlatego przygotowując firmową stronę warto zwrócić uwagę, aby poprawnie prezentowała się ona na urządzeniach mobilnych (posiadających mniejsze ekrany niż tradycyjne laptopy czy komputery stacjonarne).

Marketing internetowy

Po przygotowaniu atrakcyjnej strony www, należy zaplanować działania, których celem będzie zwiększenie widoczności strony w internecie. Działania te różnić się będą w zależności od branży czy profilu klientów danej firmy. Najczęściej będą to kampanie marketingowe w mediach społecznościowych (takich jak facebook czy twitter), reklama w serwisach branżowych, wyszukiwarkach internetowych oraz w mediach tradycyjnych (np. telewizji i w prasie). Warto pamiętać, że ciekawa treść na stronie, nie tylko zainteresuje potencjalnych klientów ale również wpłynie korzystnie na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych (takich jak google czy bing).

Skomentuj

Programy dla firm

  • Faktury - program do fakturowania

    Faktury - program do fakturowania

    Program Faktury skierowany jest dla małych i średnich firm, a dzięki prostej i intuicyjnej obsłudze, może być z powodzeniem używany…

Wasze komentarze